Wiele słyszymy o nowych technologiach, takich jak sztuczna inteligencja i samochody samojezdne. Ale sprawiedliwie jest zapytać: czy to naprawdę zmieni moją codzienną pracę?
Prawdopodobna odpowiedź brzmi: tak. Aby zilustrować, w jaki sposób, przyjrzyj się trzem przykładom podzielanym przez Thomasa Kuriana, prezesa Oracle ds. Rozwoju produktu. Kurian zaoferował 12 lutego w Oracle CloudWorld w Nowym Jorku. Podzielił się wieloma innymi przykładami, ale te trzy oferują punkt wyjścia do zastanowienia się, w jaki sposób pojawiająca się technika może być stosowana w Twojej organizacji w praktyczny, rzeczywisty sposób.
„Dzisiaj wiele aplikacji napisano tak, by były silnie oparte na regułach” – powiedział Kurian. „Problem z regułami biznesowymi polega na tym, że mogą stać się niezwykle skomplikowane i niezwykle uciążliwe w utrzymaniu”.
W telecomicznym centrum kontaktowym, na przykład, gdy przychodzi rozmowa z klientem, potrzebujesz reguł, które w ciągu 30 sekund mogą określić, kim jest klient, jakiego produktu używają, jaki jest ich problem i co najlepsze dalej krok powinien być. I to tylko rozpoczyna kaskadę zaleceń, które następują po pierwszym wstępnym kroku.
„AI może zrobić to lepiej, niż ktokolwiek może się zorientować” – powiedział Kurian.
Właśnie dlatego Oracle wbudowane funkcje AI we wszystkich swoich aplikacjach. Dzięki temu ERP znajdzie najlepsze rekomendacje cenowe, określi zamówienia indywidualne lub wykryje możliwe niedokładne uzgodnienia. W HCM pomoże zidentyfikować kandydatów do pracy i poleci kolejne etapy kariery dla obecnych talentów. A w CRM, AI pomoże zidentyfikować najlepsze działanie, aby pomóc klientowi lub wylądować potencjalnemu klientowi, korzystając z wewnętrznych danych i, w razie potrzeby, wykorzystując dane stron trzecich za pośrednictwem Oracle Data Cloud.
Zamiast zostawiać cię samemu, aby pisać algorytmy sztucznej inteligencji dla tego typu problemów, Oracle zapewnia sposób szybkiego uzyskiwania wyników z sztucznej inteligencji. „Łączy on dane i algorytmy specyficzne dla danej domeny w naszych aplikacjach, dzięki czemu uzyskujesz znacznie lepsze wyniki w procesie biznesowym” – powiedział Kurian.
Ambient Human Interfaces
Ostatnim ważnym postępem technologii interfejsu użytkownika, jak powiedział Kurian, był graficzny interfejs użytkownika (GUI) wprowadzony po raz pierwszy w latach 80-tych. Smartfony zmieniły nasze codzienne życie, ale pod względem interfejsu wciąż opierają się na odmianach oryginalnych GUI.
„Jeśli spojrzysz na większość aplikacji mobilnych, tak naprawdę nie zmieniły się one zasadniczo” – powiedział Kurian.
Pojawienie się „ambient ludzkich interfejsów” to zmieni. „Interfejs jest zawsze z tobą i możesz wchodzić z nim w interakcję na wiele różnych sposobów” – powiedział Kurian. Firma Oracle opracowuje tego typu interfejsy, aby łączyć się ze wszystkimi aplikacjami i usługami platformy za pośrednictwem usługi Oracle Mobile Cloud Service.
Na przykład dzięki takiemu interfejsowi w aplikacji zamawiającej, gdy jesteś menedżerem, który jest powiadamiany o zamówieniu, które musisz sprawdzić, możesz uzyskać do niego dostęp w tradycyjny sposób, za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej. Możesz też uzyskać pomoc poprzez „wirtualnego asystenta” – dostęp do PO, zadawanie pytań na temat jego zawartości, a następnie dawanie porządku.
Do tej pory tego rodzaju wirtualni asystenci polegali głównie na wiadomościach tekstowych, o ile w ogóle istnieją. Jednak Kurian myśli, że głos stanie się o wiele bardziej powszechnym interfejsem do „interakcji z tym wirtualnym asystentem dla całej naszej platformy i aplikacji.” Inteligentne możliwości bota w Oracle Mobile Cloud Service obsługują już wiele najpopularniejszych platform do przesyłania głosu i wiadomości tekstowych. Uniknięcie całego procesu logowania do konsoli aplikacji przyspieszy produktywność i pozwoli menedżerom skupić się na najbardziej palących zadaniach.
Oprogramowanie do samodzielnego prowadzenia: platforma autonomiczna
Jednym z najtrudniejszych i najbardziej podstawowych wyzwań technologicznych dla firm jest przejście od pomysłu na technologię do produktu rzeczywistego przed konkurencją. Na pewno ważne jest, aby firma Oracle oferowała infrastrukturę opartą na chmurze, która pozwala zespołom IT w ciągu minut błyskawicznie uzyskiwać dostęp do wydajnych zasobów obliczeniowych. Ale to nie wystarczy, aby rozwiązać problem szybkości rozwoju firmy.
„Barierą w przyjęciu technologii jest brak wykwalifikowanych osób do budowania aplikacji” – powiedział Kurian. Co jednak robią wykwalifikowani technolodzy w większości organizacji? „Spędzają czas robiąc naprawdę przyziemną pracę – instalując i konfigurując oprogramowanie, załatając je, wykonując kopię zapasową, konfigurując odzyskiwanie danych po awarii”.
Aby temu zaradzić, firma Oracle wprowadza autonomiczne usługi Oracle Cloud Platform. Usługi te mają na celu wyeliminowanie całej pracy fizycznej związanej z uruchamianiem i zarządzaniem oprogramowaniem.
Najbardziej znanym przykładem jest Oracle Autonomous Database. Organizacje będą mogły poprosić o bazę danych o pewnej wielkości i wydajności reakcji, a usługa chmury bazy danych samoczynnie zapewni odpowiednią pojemność, a następnie monitoruje, optymalizuje i wspiera obciążenie pracą. „Nie musisz go monitorować, nie musisz planować rozbudowy zdolności, nie musisz tracić zdolności, jeśli jest za dużo” – powiedział Kurian. „Nie musisz tworzyć kopii zapasowej, nie musisz jej łatać, szyfrować ani przywracać po awarii”.
Firma Oracle wdroży te niezależne usługi na swojej platformie chmurowej w 2018 roku. Korzyści obejmują obniżenie kosztów pracy, zmniejszenie możliwości popełnienia błędu przez człowieka oraz poprawę bezpieczeństwa i wydajności dzięki stale aktualizowanemu oprogramowaniu. A co najważniejsze, oznacza to, że twój kluczowy talent pracuje nad nowymi, ekscytującymi projektami, a nie rutynowymi i zwykłymi obowiązkami IT.
Kurian dołączył do kilku innych dziedzin innowacyjnych technologii Oracle, od blockchain po Internet of Things. Istnieje powszechna potrzeba napędzania tej innowacji, od usług w chmurze rdzeniowej do najnowocześniejszych nowych technologii. W miarę cyfryzacji branży – powiedział – „potrzebują platformy, która zapewnia możliwości w znacznie szybszym tempie niż w tradycyjnym modelu oprogramowania”.