Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów promocyjnych i marketingowych dostępnych dla marek, co z kolei oznacza, że ważne jest, aby strategia społecznościowa była głównym elementem ogólnego planu marketingowego.
Kanały mediów społecznościowych oferują firmom opłacalny sposób promowania swoich firm, zwiększania świadomości marki i zwiększania zaangażowania klientów.
Z drugiej strony marketing w mediach społecznościowych jest wciąż bardzo młodą dyscypliną i szybko się zmienia, co oznacza, że jest to jeden z najtrudniejszych kanałów, aby konsekwentnie uzyskiwać właściwe wyniki. W przeciwieństwie do reklam telewizyjnych i innych rodzajów reklamy, nie ma ustalonych zasad ani prawdziwych paradygmatów lub praw, które marketerzy mogą niezawodnie przestrzegać. Wobec braku zasad, skąd wiesz, co robić?
Jednym ze sposobów nauki jest podążanie za wielkimi markami (zwanymi też dużymi markami), którzy dzięki próbom i błędom – lub ostrożnemu planowaniu – odnieśli wielki sukces na różnych kanałach społecznościowych.
W tym artykule podkreślam niektórych z moich ulubionych liderów marketingu społecznościowego. Ci pionierzy wyznaczają nam drogę, wprowadzając nowe strategie marketingowe w nieustannie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych.
Zobacz także: Wykres przepływu reakcji mediów społecznościowych dla małych firm
Marki do naśladowania
Oreo
Sprawdź również: poteganatury.pl
Od twórców Oreo uczymy się sztuki roztropności. Oreo jest czarodziejem wyczucia czasu, potrafiącym wyskakiwać i wykorzystywać okazje w czasie rzeczywistym. Zaczęło się to od ich słynnej reakcji na blackout w Super Bowl 2013.
Ten majstersztyk terminowości został tak szeroko zgłoszony, że analitycy oszacowali nawet liczbę „wyświetleń”, które otrzymali w trybie offline – w druku. Zgadza się, był to sukces mediów społecznościowych, który wybuchł prosto z Internetu i do prawdziwego, fizycznego świata. Potem hity wciąż nadchodziły, osiągając punkt kulminacyjny w „Daily Twist”, inspirowanym przez Oreo dzienniku.
Klucz do sukcesu firmy Oreo: Przechowuj całą kampanię marketingową w biurze, aby uzyskać ważne wydarzenia i usprawnij proces zatwierdzania, aby wykorzystać pojawiające się możliwości. Przede wszystkim szybko reaguj.
Stara przyprawa
W ciągu roku Old Spice przeszła z dawnej, starej, do jednej z najmodniejszych i najciekawszych marek na rynku. Jak oni to zrobili? Zaczęło się od jednego człowieka: The Man Your Man Could Smell Like. Zagrany przez byłego gracza NFL, Izajasza Mustafę, bez koszuli sportowiec mówi wprost do „dam widzów”, prosząc ich, by kupili Old Spice dla swojego mężczyzny, wpatrując się w kamerę, najpierw pod prysznicem, potem na jachcie iw końcu na koniu. Po tym, jak wideo stało się popularne, Old Spice poświęciło czas, aby odpowiedzieć na pytania kluczowych wpływowych osób w mediach społecznościowych, zapewniając, że każda reakcja wideo na zamówienie uzyskała maksymalny zasięg.
Klucz do sukcesu Old Spice: bądź zaskakujący i zabawny – nie przejmuj się, nie musisz tworzyć fantazyjnych filmów, żeby to zrobić. Wykorzystaj wpływowych naśladowców na swoją korzyść.
Zobacz także: Jak korzystać z Google+ i Facebooka do segmentacji klientów
Taco Bell
Taco Bell podejmuje osobiste podejście – rozmawia z każdym fanem, jakby był najważniejszą osobą na świecie. Ich lekceważące, a jednocześnie bardzo przyjazne podejście do mediów społecznościowych idealnie pasuje do jednej z ich największych odbiorców: uczniów szkół średnich. Ta demografia historycznie dobrze zareagowała na retweety i interakcje z markami i celebrytami, które obserwują, co działa na korzyść Taco Bell.
Niezależnie od tego, czy zgadzasz się z ich podejściem, jest to formuła, która zadziałała dla nich. Używając snobistycznej mieszanki angielskiego i menu-hiszpańskiego, Taco Bell wysyłał zachęcające wiadomości do swoich fanów, a czasem jeszcze więcej – w jednym przypadku posunął się do wysłania jednego 17-letniego fana, który zajął się nimi plakat z Beefy Crunch Burrito. Jest to świetny sposób na stworzenie fan na całe życie, a przynajmniej adwokata marki.
Klucz do sukcesu Taco Bell: Zdobądź osobisty i zaprzyjaźnij się z fanami w hojny, publiczny sposób.
Zobacz także: Zwiększyłem ruch na Facebooku o 300% podczas wakacji
Mistrzowie mediów społecznościowych
Istnieje wiele sposobów na sukces w mediach społecznościowych. Każda z tych marek przynosi własne specjalne pizze i umiejętności na imprezę, używając taktyki, które różnią się od siebie, ale każdy sukces na swój sposób.
Jeśli jest coś, co można z tego wyciągnąć, to znaczy, że jeśli chcesz, aby media społecznościowe były kluczową częścią Twojej strategii marketingowej, musisz się wyróżniać. Zrób coś inaczej. Jeśli zrobisz to samo, co wszyscy, zatracisz się w strumieniu rozmowy.