Wpis powstał we współpracy ze sklepem dzotczi.pl

Jeśli odkładasz swój biznesplan, nie jesteś sam. Pisanie planu biznesowego może wydawać się zadaniem zniechęcającym, a wielu przedsiębiorców unika go z tego powodu.

Ale nie musi tak być. Łatwy sposób na rozpoczęcie jest tylko jedną stroną.

Tak naprawdę nie ma dużej różnicy między „jednostronicowym biznesplanem” a Lean Plan i dobrym podsumowaniem.

Jedyną możliwą różnicą jest to, że „jednostronicowy plan” musi bezwzględnie pasować na jednej stronie czcionki, którą większość ludzi może jeszcze przeczytać. Plan Lean może być nieco dłuższy, ale wciąż używa podsumowań i punktów, a tradycyjne streszczenie może rozciągać się na dwie lub trzy strony – i zwykle będzie używał pełnych zdań zamiast pocisków.

Inwestorzy nie mają czasu na czytanie, a jedna strona może szybko i zwięźle przedstawić pomysł Twojej firmy. W rzeczywistości jest to bardzo dobre ćwiczenie, aby zmniejszyć to do absolutnego minimum – zmusza do przycinania niepotrzebnych słów i wyraźnego komunikowania pomysłu na biznes, przy minimalnym bałaganie.

W Bplans opracowaliśmy formułę, która pomaga szybko zebrać wszystkie kluczowe informacje potrzebne do zdefiniowania strategii dla Twojej firmy.

Niektórzy ludzie lubią nazywać to „płótnem modelu biznesowego”, ale to naprawdę to samo.
Niezależnie od tego, czy chcesz nazwać go jednostronicowym planem biznesowym, podsumowaniem wykonawczym, czy też Lean Plan, powinien on zawierać:

Opis problemu, który mają Twoi klienci
Twoje rozwiązanie (twój produkt lub usługa)
Model biznesowy (w jaki sposób zarabiasz pieniądze)
Rynek docelowy (kto jest twoim klientem i ilu tam jest)
Przewaga konkurencyjna
Zespół zarządzający
Podsumowanie finansowe
Wymagane finansowanie

Jeśli masz ochotę na blok pisarza lub nie wiesz od czego zacząć, mam kilka sugestii.

Po pierwsze, możesz zacząć od szczegółowego, krok po kroku zestawu instrukcji do budowania jednostronicowego biznesplanu. Będziesz mógł to zrobić w niecałą godzinę.

Po drugie, możesz pobrać nasz bezpłatny jednostronicowy szablon biznesplanu i użyć go jako punktu wyjścia.

Po trzecie, możesz wypróbować funkcję Pitch LivePlan. Wystarczy odpowiedzieć na zadawane pytania i kliknąć „opublikuj”, a otrzymasz profesjonalnie zaprojektowany, jednostronicowy biznesplan, który będzie łatwo udostępniony i obejmie wszystko, co inwestor chce wiedzieć. Inną dobrą opcją jest podążanie za radą mojej koleżanki Caroline Cummings i napisanie biznesplanu, tak jak to jest seria tweetów (poważnie, to działa).

Treść twojego planu jest zdecydowanie najważniejsza – nie martw się o projekt. Pomyśl dokładnie o tym, co próbujesz przekazać. Zbyt wiele firm poświęca czas na prezentację i graficzne przedstawienie swoich planów, kiedy to, co mówią, i jak mówią, jest naprawdę najważniejszym aspektem tego wszystkiego.

Nie zrozum mnie źle – nie chcesz mieć brzydkiej prezentacji. Ale skup się na zawartości, ponieważ jest ważniejsza niż cokolwiek innego.

Pamiętaj: Podsumowanie wykonawcze (lub Lean Plan lub jednoskładnikowy biznesplan) jest zazwyczaj Twoją wstępną komunikacją z inwestorami, więc będzie to Twoje pierwsze wrażenie. Inwestorzy wykorzystają ten dokument, aby lepiej zrozumieć swoje umiejętności komunikacyjne, a także umiejętność krytycznego myślenia o swojej firmie. Powinieneś poświęcić więcej czasu na tę część swojego planu niż na jakiejkolwiek innej sekcji.

Twój jednostronicowy plan będzie niezwykle użytecznym narzędziem, które pomoże Ci szybko i łatwo udoskonalić strategię biznesową. Może to być nawet plan biznesowy, którego potrzebujesz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *