Byłem zafascynowany analizą kampanii Obamy. Pod wieloma względami kampania Obamy i jej sukces to duży, jasny „znak LCD” czasów. Nowe media podeszły do ​​życia w bardzo publiczny sposób.

Większość ludzi zdaje się zgadzać, że kampania używała wielu technik, aby uchwycić publiczność, a nawet zainspirować tych, którzy tradycyjnie nie mają entuzjazmu do polityki. Niektóre z moich ulubionych atrybutów to:

Audacity – fakt, że Obama nie bał się „przedefiniować swojej grupy docelowej” i pójść za stanami takimi jak Indiana, który w listopadzie głosował na Demokratę po raz pierwszy od 44 lat.

Zobacz: gajg.pl

Mobilizowanie dużych liczb i robienie tego „Grass Roots” – bezprecedensowy sukces w zdobywaniu funduszy poprzez generowanie dużej liczby małych darowizn zamiast niewielkiej liczby dużych darowizn w celu zebrania ponad 600 milionów dolarów (McCain zarobił około 250 milionów dolarów).

Spójność wiadomości – wiadomość nigdy nie zachwiała się od idei bycia „antidotum” na status quo.

Ale być może najbardziej oczywistym i (tak dla mnie technikiem) inspirującym elementem oglądania tej kampanii było skupienie się na technologii społecznej, aby wspierać i napędzać wszystkie inne techniki.

Użycie „nowych mediów” od znajomego budującego na Friendstera po pozornie prostą wiadomość tekstową okazało się być motorem napędowym kampanii, ponieważ rozszerzyło koncepcję „Team Obama” daleko poza siedziby kampanii dosłownie w ręce milionów ludzi. Amerykanie, którzy głosowali i głosili palcami.

Dla wszystkich właścicieli małych firm, którzy nie mogli się nad tym zastanawiać, wow – mogę to zrobić? Moja odpowiedź brzmi: Tak, możesz! (Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać).

Przy bliższym przyjrzeniu się stosowane technologie tworzą dość znajomą listę:

Oficjalna strona internetowa: http://www.barakobama.com i http://my.barakobama.com
Strategia wiadomości tekstowych – włączana poprzez zbieranie numerów telefonów na masową skalę
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/barackobama
Flickr: http://www.flickr.com/photos/barackobamadotcom/
Facebook: https://www.facebook.com/barackobama
Twitter: https://twitter.com/BarackObama
YouTube: https://www.youtube.com/user/BarackObamadotcom
Meetup.com: http://barackobama.meetup.com/

Lista brzmi jak „kto jest kim” marketingu społecznościowego.

Jednak prawdziwą siłą w tych technologiach jest zrozumienie, że celem nie jest tylko „ustawienie” jednego lub drugiego narzędzia, ale zrozumienie potencjału każdego narzędzia. Ten potencjał w kampanii Obamy został zrealizowany poprzez:

Posiadanie spójnej wiadomości
Zapewnienie bezpłatnego i otwartego dostępu do „tworzenia połączenia”
* Zawsze * utrzymywanie aktualności narzędzia
Dostarczenie odpowiednich strawnych bajtów informacji, które można odczytać, pobrać, przekazać dalej
Wykorzystując ogromną liczbę entuzjastów i zwolenników każdego narzędzia, aby rozproszyć wiadomości niemal natychmiast w niewiarygodnie szerokiej, nowej sieci miejsc i społeczności, które nie były widoczne od czasu wynalezienia telewizji.

Pomyślmy o dźwigni, którą baza 948,000 ludzi na MySpace i 3,1 miliona ludzi na Facebooku zapewnia, gdy masz komunikat do komunikowania się (i rozważ to w porównaniu z 221,000 McCaina na MySpace i 600 000 na Facebooku).

Kiedy myślisz o swojej firmie i rozważasz wyzwanie, jakim jest budowanie marki, generowanie buzzów i pozostanie na radarze jako właściciel małej firmy z ograniczonym czasem i ograniczonym budżetem, jest tu kilka bardzo prostych lekcji:

Każdy potrzebuje zespołu. Niezależnie od tego, czy próbujesz zbudować zespół milionów wyborców, czy kilka tysięcy osób wspierających Twój biznes, zbuduj zespół, budując miejsce, w którym mogliby się zaangażować. Nawet najprostsze zaangażowanie może być potężne.
Email, Internet i technologia komórkowa stworzyły niespotykane dotąd miejsce do tego zaangażowania. Wiesz, kto powinien być w twoim zespole i znać różne sposoby, w jakie chciałby być zaangażowany.
Używaj mądrze. Dowiedz się, jak działają te technologie i dowiedz się, jak można je wykorzystać do zbudowania społeczności zwolenników.

Jest to zaleta, która nie będzie trwać wiecznie. W miarę jak firmy zyskują kompetencje w zakresie tych technik i uczą się mądrze inwestować, techniki te powoli staną się standardami, a nie przewagą konkurencyjną.

Jednak rozwijający się mały biznes może budować strategiczną, opłacalną i wpływową kampanię w mediach społecznościowych. Jak pokazał „Team Obama” – tak, możesz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *